Пенсійний фонд України (офіційний сайт)
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29013, м. Хмельницький, вул. Герцена, 10
Код ЄДРПОУ 21318350 факс: (0382) 79-57-28, 70-24-27, 79-47-74
Порядок призначення пенсій
- Для призначення будь-якого виду пенсії необхідно подати до місцевого управління Пенсійного фонду відповідну заяву (бланк заяви можна отримати у спеціалістів відділу призначення пенсій управління) та документи, необхідні для призначення певного виду пенсії.
- Для оформлення пенсійного посвідчення Вам необхідно заповнити анкету (яку надасть спеціаліст Фонду) та надати фото.
- Якщо до заяви подані не всі необхідні документи, Ви маєте право надати їх протягом трьох місяців з дня подачі заяви.
- Прийнявши заяву спеціаліст має видати розписку-повідомлення з переліком документів, які необхідно подати додатково протягом 3 місяців та пам’ятку пенсіонера.
- Після надання всіх документів пенсія має бути призначена протягом 10 днів.
- Після виготовлення пенсійного посвідчення, спеціаліст повідомить Вас в телефонному режимі про можливість його отримання.
Документи, які подаються для призначення пенсії за віком:
- паспорт (або інший документ, що засвідчує цю особу, місце її проживання (реєстрації) та вік). Іноземні громадяни та особи без громадянства подають також копію посвідки на постійне проживання (реєстрації);
- довідка про присвоєння ідентифікаційного номера (якщо довідка відсутня через релігійні переконання - копія сторінки паспорта з відповідною відміткою);
- трудова книжка, диплом про навчання, військовий квиток, довідки, свідоцтва про народження дітей (жінкам, які у період до досягнення дитиною 3-річного віку не працювали), строкові договори чи довідки про підтвердження укладення строкових трудових договорів про роботу на Крайньому Півночі, спеціальний торговий патент, або свідоцтво про сплату єдиного податку, або патент про сплату фіксованого розміру прибуткового податку з громадян, або довідку про сплату страхових внесків фізичною особою, яка здійснювала підприємницьку діяльність за спрощеною системою оподаткування до 01.01.2004);
- довідка про заробітну плату за 60 місяців роботи підряд до 01.07.2000 (за бажанням або якщо з 01.07.2000 не відпрацьовано 60 місяців).
У разі призначення пенсій за віком зі зниженням пенсійного віку додатково подаються документи, які підтверджують таке право.
Документи, які подаються для призначення пенсії по інвалідності
Причина, група, час настання інвалідності, строк, на який встановлюється інвалідність, визначаються органом медико-соціальної експертизи. Виписка з акта огляду МСЕК, яка надається для призначення пенсії по інвалідності, надсилається органом МСЕК до органу, який призначає пенсію, за місцем проживання пенсіонера.
Для військовослужбовців строкової служби надається копія свідоцтва про захворювання, видана і завірена військовим комісаріатом за місцем зняття військовослужбовця з військового обліку або довідка військово-лікарської комісії.
Якщо інвалідність настала після звільнення з військової служби, то замість копії свідоцтва про захворювання подаються довідка військового комісаріату про проходження військової служби із зазначенням дати призиву, дати і підстави звільнення з військової служби та висновок МСЕК про те, що інвалідність пов'язана з проходженням військової служби.
Крім довідки про інвалідність до заяви про призначення пенсії по інвалідності додаються всі документи, необхідні для призначення пенсії за віком.
Документи, які надаються для призначення пенсії у зв’язку з втратою годувальника:
- заява;
- трудова книжка, диплом про навчання, військовий квиток, довідки (інші документи про стаж годувальника);
- довідка про заробітну плату за 60 місяців роботи підряд до 01.07.2000р. (за бажанням або якщо з 01.07.2000 не відпрацьовано 60 місяців);
- довідка податкової адміністрації про присвоєння ідентифікаційного номера померлому годувальнику (якщо є такий документ);
- свідоцтво про народження або паспорт особи, якій призначається пенсія;
- довідка ЖЕКу про склад сім'ї померлого годувальника;
- копії документів, що засвідчують родинні стосунки члена сім'ї з померлим годувальником (свідоцтво про народження, про укладення шлюбу, тощо);
- свідоцтво про смерть годувальника або рішення суду про визнання його безвісно відсутнім;
- довідки навчальних закладів про навчання за денною формою (для дітей у віці від 18 до 23 років);
- довідка з житлових органів про спільне проживання з померлим чи рішення суду про встановлення факту перебування на утриманні;
- експертний висновок якщо смерть, пов’язана з аварією на Чорнобильській АЕС.
Порядок виплати допомоги на поховання та недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера
Питання виплати допомоги на поховання та недоотриманої пенсії померлого пенсіонера врегульовані ст.52, 53 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», ст.61 Закону України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ» та п.33 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до зазначеного Закону.
Вищезазначеними нормативними документами передбачена виплата допомоги на поховання особам, які здійснили поховання та виплата недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера по місяць смерті включно членам його сім'ї.
Допомога на поховання виплачується у розмірі двомісячної пенсії померлого, за винятком пенсіонерів з числа військовослужбовців та осіб, які мають право на пенсію за Законом «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ». В такому разі допомога на поховання виплачується у розмірі тримісячної пенсії, але не менше п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати.
За оформленням зазначених виплат необхідно звернутися із заявою до управління Пенсійного фонду за місцем перебування на обліку.
Крім того:
Для виплати допомоги на поховання особі, яка здійснила поховання слід подати:
- оригінал та копію свідоцтва про смерть пенсіонера;
- оригінал та копію паспорта особи, яка звернулася за виплатою;
- витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть.
Увага!!! Допомога на поховання не виплачується у разі смерті особи, яка перебувала на повному державному утриманні, крім випадків, коли поховання здійснюється членами сім’ї або іншою особою.
Для виплати недоотриманої пенсії членам сім’ї, які проживали разом з пенсіонером на день його смерті, потрібно, протягом 6-ти місяців, подати:
- оригінали та копії свідоцтва про смерть пенсіонера та паспорта особи, яка звернулася за виплатою;
- документи, які підтверджують родинні стосунки (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб).
У разі, коли члени сім`ї не проживали спільно з померлим пенсіонером або не звернулися за виплатою вказаної суми протягом 6-ти місяців для виплати недоотриманої пенсії, яка ввійшла до складу спадщини, надається свідоцтво про право на спадщину.
Якщо спадщину прийняли кілька спадкоємців, свідоцтво про право на спадщину видається кожному із них із зазначенням імені та часток у спадщині інших спадкоємців. Виплата недоотриманої пенсії в такому разі провадиться з урахуванням частки заявника у спадщині. Термін звернення за недоотриманою пенсією, яка увійшла до складу спадщини не обмежений.
До відома працюючого пенсіонера!
Пенсіонер, який продовжує працювати, має право на перерахунок пенсії через кожні два роки (24 місяці):
- з урахуванням стажу, набутого після призначення пенсії;
- з урахуванням набутого стажу та заробітку, одержаного після призначення (перерахунку) пенсії.
В усіх випадках заробітну плату визначатимуть із застосуванням показника середньої заробітної плати (доходу), який враховували під час призначення (перерахунку) пенсії.
Працюючий пенсіонер не має права на підвищення пенсії у разі:
- збільшення прожиткового мінімуму відповідно до ст.42 п.3 Закону “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”. Пенсію перераховують лише після звільнення з роботи з урахуванням визначеного законом прожиткового мінімуму для непрацездатних, який установлено на дату звільнення з роботи;
- проведення індексації, передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2009 року №198 “Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян”.
Звертаємо увагу, що пенсіонер, який здійснює підприємницьку діяльність, вважається працюючим.
Додатково повідомляємо, що пенсіонер зобов'язаний своєчасно повідомити управління Пенсійного фонду про своє працевлаштування чи звільнення з роботи.
Виплата пенсії проводиться в повному обсязі незалежно від того, працює особа чи ні, але в розмірі не більше 10 прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність.