Вдосконалення системи надання
адміністративних послуг визначено одним з пріоритетних напрямів
соціально-економічних реформ, що здійснюються у державі за ініціативою
Президента України, а практичне впровадження Закону України "Про
адміністративні послуги” набуває першочергового значення. Про стан роботи із
створення центрів надання адміністративних послуг в області йшлося під час
наради із головами та керівниками апаратів райдержадміністрацій під
головуванням Василя Ядухи.
„Реформування усіх сфер життєдіяльності
країни – процес безповоротний. Питання створення центрів надання
адміністративних послуг як основної складової реформи сфери адмінпослуг
знаходиться на жорсткому контролі Президента Віктора Януковича. До кінця
поточного року завдання № 1 - в кожному районі та місті обласного значення
повинні функціонувати повноформатні центри надання адміністративних послуг”, - зауважив
очільник краю.
Заступник голови облдержадміністрації
Леонід Гураль інформував про те, що зроблено в області у цьому напрямі. З метою
інформаційно-методичної підтримки роботи із створення мережі центрів надання
адмінпослуг з початку року райдержадміністраціям та виконкомам міст обласного
значення направлено відповідні документи. За ініціативи облдержадміністрації
для деталізації окремих питань з надання адміністративних послуг 11 червня
поточного року у форматі розширеного засідання-семінару консультації
представникам райдержадміністрацій та виконкомів міст обласного значення
надавав директор департаменту Держпідприємництва України Олександр Андрєєв. Для
вивчення стану виконання доручення та розпорядження голови
облдержадміністрації, прийнятих за підсумками колегії облдержадміністрації 28
травня поточного року; сприяння у вирішенні питання створення міськрайонних
центрів у містах обласного значення, в яких організовано міськрайонні
реєстраційні служби міскрайонних управлінь юстиції, створено робочу групу з
вивчення стану організації роботи місцевих центрів надання адміністративних
послуг та надання консультативно-методичної допомоги з їх створення. Виїзні
засідання групою проводилися впродовж 1-3 липня. За результатами роботи в усіх
міських (міст обласного значення) радах та райдержадміністраціях, де проведено
дослідження, визначено відповідальних осіб за організацію функціонування центрів
надання адмінпослуг на рівні заступників голів райдержадміністрацій та міських
голів; створено робочі групи з питань створення та функціонування центрів
надання адмінпослуг; визначено приміщення для розміщення центрів надання
адмінпослуг. За результатами кожної поїздки розроблено відповідні пропозиції,
які будуть направлені райдержадміністраціям та виконкомам міст обласного
значення для врахування в роботі із створення ЦНАПів. Доречі, ЦНАП
Старокостянтинівського виконкому міської ради заплановано офіційно відкрити до
кінця липня поточного року.
Василь Ядуха у ході засідання наголосив на неприпустимості
формального відношення, підходу або зволікання із вирішенням питання створення
центрів надання адмінпослуг. Якщо ж хтось має конкретні такі факти, просив телефонувати
на гарячу лінію або писати в облдержадміністрацію. „Люди очікують від влади
розуміння і людського ставлення . Для нас це принципово важливо, адже в основі
роботи влади - людина , вирішення її проблем, в тому числі створення умов, які
б дали можливість розвитку людини, її комерційних здібностей, створення
сприятливого середовища для малого та середнього бізнесу”,- підкреслив Василь
Ядуха. Також він наголосив на неприпустимості бюрократизму, коли документи
повертають через маленькі помилки: „Безпідставні відмови у наданні послуг або
відмови за наявності у документах незначних помилок люди можуть розцінювати як
бюрократичні прояви, за якими може маскуватися корупція, а то й вимагання
хабаря. Ми так це і розцінюватимемо. Прізвища таких людей потрібно терміново
передавати в прокуратуру та правоохоронні органи”.
Окрему увагу під час засідання звернули
на необхідність реалізації проекту "Адміністративні послуги: спрощений доступ
за допомогою поштового зв’язку”, роботу по впровадженню якого проводить Уряд. В
процедурах надання адміністративних послуг беруть участь відділення „Укрпошти”.
В області визначено перелік адміністративних послуг у кількості 21 одиниці, які
можуть надаватися через відділення поштового зв’язку. Розгалужена мережа
поштових відділень традиційно залишається найдоступнішим інструментом
забезпечення населення як інформаційним зв’язком, так і можливістю отримання
відповідних послуг. Ця перевага "Укрпошти” особливо актуальна для мешканців
населених пунктів, віддалених від райцентрів. Сьогодні реалізація проекту
здійснюється на базі відділень поштового зв’язку 9-ти районів та м.
Хмельницький. Підготовку для надання заявникам адміністративних послуг пройшли
спеціалісти 91-го поштового відділення. Розширенню географії поштових
відділень, здатних ефективно забезпечувати процедури із надання
адміністративних послуг, має сприяти вирішення окремих питань нормативного
характеру, зокрема визначення "Укрпошти” як відповідального посередника при
наданні адміністративних послуг між суб’єктами надання адміністративних послуг
та суб’єктами звернення. Відповідна ініціатива направлена облдержадміністрацією
до центральних органів виконавчої влади.
„Акцентую увагу, що тільки особиста
відповідальність кожного керівника району і міста, своєчасні та скоординовані заходи
- це ті інструменти, які повинні забезпечити реформи в системі надання
адміністративних послуг”, - резюмував Василь Ядуха.
О. Долінська
|