3 липня 2013 року перший
заступник голови районної державної адміністрації провів засідання комітету з економічних реформ, на якому було обговорено внесення змін до окремих законодавств
та реалізацію нових соціальних ініціатив Президента України.
Одним із основних питань порядку денного було інформування заступника начальника Теофіпольського відділення Красилівської МДПІ В.Грицаюк щодо особливостей роботи малого та середнього
бізнесу в умовах реформування податкової
та митної служб в єдине міністерство.
Об’єднання податкової та митної служби у єдине Міністерство доходів та
зборів України — це важлива інституційна реформа, яка цілком відповідає
загальносвітовим, в першу чергу європейським трендам.
Міністерство доходів і зборів визначено головним органом в системі
органів центральної влади з питань забезпечення формування єдиної державної
податкової, митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних
платежів, єдиного соціального внеску.
Вперше в історії України ми маємо у складі центральних органів
виконавчої влади відомство, яке, по-перше, несе на собі всю повноту
відповідальності за наповнення державного бюджету. По-друге, вітчизняні
підприємці та іноземні інвестори відтепер мають єдиного адресата, який від
імені держави відповідає за створення рівної конкуренції, поміркованого
оподаткування, якісний сервіс в адмініструванні обов’язкових платежів.
По-третє, наявність єдиного центру управління зробить процес прийняття рішень
швидким та ефективним, і держава встигатиме реагувати на стрімкі зміни
економічної кон’юнктури, актуальні тенденції, нагальні потреби платників.
Реорганізація Державної податкової служби і Державної митної служби в
нове Міністерство доходів і зборів проходить безболісно для платників податків.
Ми повинні пройти процес реорганізації так, щоб не один платник не мав якихось
незручностей. Ми цей шлях опрацьовуємо, а платники будуть відчувати комфорт і
умови для роботи. Дуже важливим є наша відповідальність за наповненням доходами
державного бюджету. Нашим завданням також є гармонізація законодавства, яка,
перш за все, дасть платникам податків можливість відчувати себе захищеними.
Об'єднання податкової і митної служб сприяє зниженню рівня
бюрократизації в державних органах влади, підвищенню рівня довіри громадян до
влади.
Роботу Міністерства доходів і зборів переорієнтовано на зменшення тиску
на бізнес. Максимальна увага надаватиметься аналітичній роботі з мінімальним
втручанням в справи добросовісних платників податків. Як і раніше платники
мають нагоду одержати якісний податковий супровід і митні консультації в
сервісних центрах з обслуговування платників податків.
Пріоритети роботи залишаються незмінними: вдосконалення системи
адміністрування податкової системи України, якісне обслуговування платників із
застосуванням новітніх технологій, спрощення документообігу, мінімум витрат
часу на спілкування з державними органами. Реформа створює сприятливі умови для
розвитку підприємництва і міжнародної торгівлі і тому мусить забезпечити
наповнення прибуткової частини бюджету.
Вигоди для бізнесу від створення Міністерства: спрощення процедур
отримання адміністративних послуг; підвищення якості, комплексність податкового
та митного сервісу; скорочення кількості часу на обслуговування в державних
органах; зниження рівня бюрократизації в державних органах влади, підвищення
рівня довіри громадян до представників влади; забезпечення конфіденційності
платників податків.
Місія Міністерства: адмініструвати податки, збори, митні платежі та
єдиний соціальний внесок, надавати послуги громадянам і бізнесу та, як
наслідок,забезпечувати наповнення доходної частини бюджету, створювати умови
для розвитку підприємництва та міжнародної торгівлі.
На рівні області працюватиме Головне управління Міністерства доходів і
зборів України, яке координуватиме
роботу митних пунктів і податкових інспекцій.
Що стосується передачі Міністерству доходів функції адміністрування
єдиного соціального внеску, то це цілком логічний крок, який відповідає
інтересам бізнесу. Функції ведення реєстру та персоніфікації страхувальників,
нарахування виплат залишаються за Пенсійним фондом, адміністрування,
контрольно-перевірочна робота - за Міністерством.
Наша діяльність сприйматиметься як професійна, справедлива,
неупереджена. Громадяни та бізнес переконаються, що податкова та митна система
проста у застосуванні. Інновації та інформаційні технології будуть основою
вдосконалення нашої діяльності.
Відділ економічного розвитку і торгівлі РДА
|