13 лютого
заступник голови райдержадміністрації Юрій Маєвський взяв участь у проведені
правового навчання працівників апарату райдержадміністрації.
На порядок денний
засідання виносились питання про внесення змін до деяких законодавчих актів
України щодо приведення національного законодавства у відповідність із
стандартами Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією, про загальні
положення щодо декларування майна, доходів, витрат і зобов’язань фінансового
характеру.
По розглянутих
питаннях інформували головний спеціаліст юридичного відділу апарату
райдержадміністрації Мирослава Майдан та начальник юридичного відділу апарату
райдержадміністрації Галина Андрощук.
Зокрема, було
зазначено, що з 18 травня поточного року
набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів
України щодо приведення національного законодавства у відповідність із
стандартами Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією». Цим законом
вносяться зміни до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції»,
Кодексу про адміністративні
правопорушення та Кримінального кодексу України.
Зокрема,
розширено коло суб’єктів відповідальності за корупційні правопорушення. У
попередній редакції стаття 4 Закону про засади запобігання і протидії корупції
включала 4 групи суб'єктів
відповідальності:
1) особи, уповноважені на виконання функцій
держави та місцевого самоврядування;
2) посадові особи юридичних осіб публічного
права, які одержують заробітну плату з державного чи місцевого бюджету та особи
які надають публічні послуги (аудитори, нотаріуси, оцінювачі, експерти тощо);
3) посадові особи юридичних осіб усіх форм
власності, які виконують організаційно-розпорядчі (управлінські, керівні) або
адміністративно-господарські (управління майном) функції;
4) посадові особи юридичних осіб та фізичні
особи, якщо від них одержали неправомірну вигоду особи першої та другої групи.
У зв’язку зі змінами, четверту групу розділено
на дві групи і доповнено, тепер відповідальність за корупційне правопорушення
нестимуть посадові особи і працівники юридичних осіб (4 група) та фізичні особи
(5 група), якщо від них одержується неправомірна вигода особами першої та
другої групи.
Неправомірну
вигоду Закон трактує як грошові кошти, інше майно, переваги, пільги, послуги,
нематеріальні активи, які обіцяють, пропонують, надають або одержують без
законних на те підстав.
Таким чином,
посадова особа є суб’єктом відповідальності за корупційне правопорушення, якщо
вона використовує своє посадове становище з метою одержання неправомірної
вигоди, а будь-яка особа є суб’єктом відповідальності, якщо вона надає
неправомірну вигоду посадовій особі державного органу, органу місцевого
самоврядування чи державної або комунальної організації.
Слід також
врахувати, що пропозиція або надання службовій особі неправомірної вигоди у
зв’язку із внесеними змінами є злочином, за який настає кримінальна
відповідальність. Підсумки навчання підвів Юрій Францович наголосивши про
дотримання працівниками апарату райдержадміністрації вимог чинного законодавства стосовно розглянутих питань.
|