Мова - найбільший
скарб будь-якого народу. Тисячоліттями, віками, роками плекала її земля
предків, передавала з покоління в покоління, вкладаючи дедалі більше народну
душу і водночас формуючи її. Досвід людства упродовж тисячоліть переконливо
доводить, що занепад мови - це зникнення нації. Якщо ж мова стає необхідною і
вживається насамперед національною елітою - сильною і високорозвиненою стає
нація і держава.
Мова - це серце нації і канва, на якій людина вишиває узори свого буття.
Мова – це особистість, вона має обличчя, свій характер, темперамент, свою
культуру, мораль, честь і гідність, своє минуле і майбутнє. Мова - це
невичерпна духовна скарбниця, до якої народ безперервно докладає свій досвід,
розум і почуття.
Поглянути на історію свого народу, збагнути роль рідної мови в утвердженні
української державності дають змогу писемні документи, праці істориків,
етнографів, громадських діячів та лінгвістів. Із сивої глибини віків бере
початок наша мова. Українська мова була ще до того, як українські князі (починаючи
від Аскольда та Діра) почали об’єднувати руські землі. Ще в 448 році
візантійський мандрівник та історик Пріск Палійський записав у таборі гунів три
слова: мед, страва, квас.
Українська мова - це велика культура та історія. Українською мовою написані
невмирущі твори Котляревського і Шевченка, Франка і Лесі Українки,
Нечуя-Левицького і Коцюбинського.
5 листопада в
Теофіпольському НВК "ЗОШ І ступеня-гімназія" було проведено відкритий урок до Дня української писемності та мови - "Мандрівка
стежками української писемності та мови», з учнями 6 та 10 класу, в якому взяла
участь Галина Лірук - заступник начальника відділу освіти, молоді та спорту
райдержадміністрації.
Мета уроку виховувати
в учнів повагу та шанобливе ставлення до рідної мови, історії України та
видатних осіб, які творили духовні багатства нації.
На уроці учні
разом з учителем опрацьовували зразки літературних творів періоду Київської
Русі, визначали їх особливості. Розвивали вміння аналізувати історичні джерела,
співставляли події та факти, порівнювали особливості графіки кириличних шрифтів
на різних етапах розвитку, робили висновки та узагальнення.
Відкритий урок
допоміг учням дослідити історичний процес становлення писемності, норми
кириличного письма, особливості розвитку української мови.
|