В умовах, коли чітко доведено, що Російська Федерація забезпечує бойовиків зброєю, військовою технікою, в тому числі важкою, готує та надає їм фінансову підтримку, а російські найманці і військові воюють на боці фактично терористичних організацій, так званих ДНР і ЛНР, Росія за визначенням не може виконувати миротворчу функцію, ініціювати миротворчу операцію і брати у ній участь.
В Україні немає конфлікту, який з точки зору міжнародного права може розглядатися як такий, що допускає залучення миротворців, більше того російських. Протидія "російських миротворців” російським же найманцям виглядала би дивною.
Українська сторона забезпечила припинення вогню в радіусі 20 км навколо місця падіння літака, чітко дотримується цього зобов`язання і закликає Росію вплинути на контрольованих нею бойовиків, щоби вони також припинили вогонь в 20 км радіусі.
Натомість, саме на місці падіння збитого Малайзійського літака обладнано бойові позиції терористів, стягнуто велику кількість важкої артилерії, місцевість навколо замінована.
Терористичні дії бойовиків мають бути негайно зупинені, а моніторинг припинення вогню в цій зоні має здійснюватись під контролем спеціальної моніторингової місії ОБСЄ, з відповідним забезпечення БПЛА, камерами спостереження, інспекторами.
Завтра Верховна Рада України голосуватиме за ратифікацію угоди із Австралією стосовно забезпечення роботи цивільної поліцейської місії. Саме такий підхід для міжнародного розслідування відповідає прийнятій РБ ООН Резолюції 2166, якої Україна чітко дотримується.
За умов, що склалися, цілком логічним для забезпечення міжнародного розслідування було б провести спеціальну операцію і звільнити територію падіння літака від бойовиків. Єдина причина невикористання такого сценарію – не дати бойовикам і тим, хто за ними стоїть, знищити докази міжнародного злочину тероризму.
|