22 березня під керівництвом першого заступника голови обласної державної адміністрації Василя Процюка відбулось розширене засідання колегії облдержадміністрації.
Участь у засіданні взяли голова обласної ради Михайло Загородний, міський голова Олександр Симчишин, керівники структурних підрозділів облдержадміністрації, керівники територіальних підрозділів ЦОВВ, голови райдержадміністрацій, міських (міст обласного значення) рад.
З першим питанням, про стан фінансово-бюджетної дисципліни в області за 2015 рік, виступив Крупа Володимир Михайлович – начальник Державної фінансової інспекції в області.
За словами Володимира Михайловича, протягом 2015 року Держфінінспекцією в області проводилася відповідна робота щодо посилення контролю за дотриманням законодавства з фінансових питань, економним та ефективним витрачанням коштів бюджетів усіх рівнів, а також попередження порушень чинного законодавства під час використання державного і комунального майна та забезпечення належного рівня фінансово-бюджетної дисципліни в області.Так, з метою здійснення контролю за витрачанням державних та комунальних ресурсів проведено 127 контрольних заходів.
За результатами проведених ревізій виявлено порушення посадовими особами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування законів та інших нормативно-правових актів, що призвело до недоотримання бюджетами усіх рівнів, підприємствами, установами та організаціями області належних доходів, а також незаконного і нецільового витрачання та недостачі ресурсів на загальну суму 42,0 млн. гривень. Крім того, за підсумками державних фінансових аудитів виявлено факти неефективного використання державних коштів та майна на загальну суму 53,8 млн. гривень.
Проблемним є питання усунення виявлених ревізіями, перевірками державних закупівель та державними фінансовими аудитами фактів порушення фінансово-бюджетної дисципліни і прийняття неефективних управлінських рішень керівниками підприємств, установ і організацій, а також врахування ними пропозицій, наданих за результатами проведених контрольних заходів.
Так, із виявленої протягом 2015 року суми фінансових порушень, що призвели до втрат, на сьогодні не усунуто 64%, а з наданих за результатами державних фінансових аудитів 69 пропозицій торік враховано усього 42 %.
У межах наданих прав і повноважень Державною фінансовою інспекцією в області вжито заходи, що дозволили у 2015 році забезпечити відшкодування порушень на загальну суму 18,5 млн. гривень.
До бюджетів усіх рівнів, бюджетних установ, організацій та підприємств додатково надійшло 2,3 млн. гривень.
Про стан дотримання вимог законодавства з питань охорони праці в області доповів Глушаков Олексій Олександрович – начальник управління Держпраці в області.
Управлінням здійснюється нагляд за 27637 суб’єктами господарювання та 98510 об’єктами 27 галузей охорони праці. Торік організовано та проведено близько 2 тисяч превентивних заходів (нарад, семінарів, засідань, «круглих столів», виступів у ЗМІ, участі у радіо та телеефірах).
Поряд з цим, у ІV кварталі 2015 року проведено 159 перевірок (134 планових та 25 позапланових) суб’єктів господарювання (виробничих об’єктів), у ході яких виявлено 327 порушень законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці та промислової безпеки, 231 з яких усунено.
Внаслідок внесених інспекторами управління приписів роботодавцями було виплачено найманим працівникам індексацію заробітної плати на загальну суму 1 млн. 583,0 тис. гривень.
На підприємствах Хмельниччини протягом 2015 року травмовано на виробництві 100 працівників, що на 22 випадки менше ніж у 2014 році.
У січні поточного року між управлінням Держпраці та обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів підписано Угоду про взаємодію у сфері здійснення державного нагляду та контролю за дотриманням вимог чинного законодавства щодо працевлаштування інвалідів. Поточного року, з метою посилення ефективності державного нагляду і громадського контролю за додержанням законодавства про працю та охорону праці, укладено Угоду про співпрацю з Федерацією професійних спілок області.
Також узгоджується підписання тристоронньої Угоди щодо посилення взаємодії та співпраці під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) з профілактики нещасних випадків на виробництві та дорожньо-транспортних пригод на підприємствах області між управліннями Держпраці, Укртрансбезпеки, Головним управлінням Національної поліції в області.
Заступник директора Департаменту фінансів облдержадміністрації Дмитришен Ярослава Ярославівна, ознайомила присутніх зі змінами до обласного бюджету на 2016 рік.
Як зазначила Ярослава Ярославівна, в останніх числах грудня з державного бюджету додатково надійшла частина освітньої та медичної субвенцій, яка мала цільовий характер. Враховуючи те, що по термінах не було можливості провести тендерні процедури кошти в сумі 127,8 млн.грн. залишились в обласному бюджеті невикористаними.
Крім цього, у зв’язку із економією коштів обласними бюджетними установами по видатках на оплату енергоносіїв інших поточних видатків, а також перевиконанням дохідної частини обласного бюджету виникли залишки коштів в сумі 71,5 млн.грн.
Загальний обсяг вільних залишків, що утворився на 1 січня 2016 року, складає 199,3 млн.гривень.
Як результат, збільшилися бюджетні призначення по таким важливим галузям соціально-культурної сфери як:
Охорона здоров’я – на 94,1 млн.грн.,
Освіта – на 65,1 млн.грн.,
Соціальний захист – 9,3 млн.грн.,
Культура – 7,4 млн.грн.,
Також, виділилися кошти на фінансування заходів обласних програм з питань розвитку агропромислового комплексу, підтримки малого та середнього підприємництва, енергоефективності тощо.
При цьому досить великий ресурс – 131,3 млн.грн. або 65,1% буде спрямований районам і містам області у вигляді субвенцій або видатків, які будуть централізовано здійснюватися головними розпорядниками коштів обласного бюджету для мешканців усієї області.
Решта коштів спрямовується на заклади обласної комунальної власності, оскільки реформа бюджетної системи значно підвищила бюджетну спроможність міст обласного значення та районів і при цьому зменшила надходження до обласного бюджету.
За результатами колегії було прийнято відповідні рішення та надано необхідні доручення задля усунення недоліків у роботі.
Джерело: http://www.adm-km.gov.ua/?p=3208
|